Köpvillkor

Följande köpvillkor gäller vid beställning av produkter via fiffigaloppan.se, som benämns ”webbplats” eller ”webbplatsen” i följande text.

Senast uppdaterad: 14 december 2023

Fiffiga Loppan Handelsbolag
Östra Mörbyvägen 6
387 95 Köpingsvik

Org. nummer – 969796-0137
E-post – info@fiffigaloppan.se

Allmänt

Dessa köpvillkor gäller för dig som privatperson och som gör en beställning via vår webbplats fiffigaloppan.se.

Vid beställning via vår webbplats är det webbplatsens angivna priser som gäller. Alla priser är angivna i SEK och inkluderar gällande moms, vilket för närvarande är 25%.

När du slutför din beställning på denna webbplats godkänner du köpvillkoren, vilket gör din beställning bindande. Du bekräftar också att de ifyllda uppgifterna är korrekta. Felaktiga uppgifter ansvarar du som kund för.

Fiffiga Loppan förbehåller sig rätten att när som helst kunna ändra dessa köpvillkor och rekommenderar därför att du som kund alltid läser igenom köpvillkoren före varje köp. De köpvillkor som du godkände vid tiden för ditt köp gäller dock alltid för de köpet. Den senaste versionen av köpvillkoren finns alltid publicerad på vår webbplats.

Ansvarsbegränsning

Vi på Fiffiga Loppan tar inget ansvar för indirekta eller direkta skador som kan uppstå av en produkt. Våra produkter är inga leksaker och kan eventuellt medföra kvävningsrisk om dem skulle gå sönder. Vid användning av exempelvis napphållare är det den vuxnas ansvar att observera barnet.

Säkerhetsinformation – Napphållare
En napphållare ska noggrant kontrolleras av en vuxen före varje användning – vid eventuell skada eller försvagning ska napphållaren kasseras.
Lämna aldrig ett barn utan uppsikt eller sovande vid användning av napphållaren.
Napphållaren får ej användas som leksak eller bitleksak.
Napphållaren får ej förlängas eller sitta så att den hänger runt barnets hals då detta kan leda till stryprisk.
Fäst aldrig metallclipsen i band eller lösa delar på barnets kläder.

Betalning

De betalningsmetoder vi använder oss av framgår alltid på webbplatsen, antingen i kassan, i sidfoten eller via köpvillkoren.

Klarna Checkout
I samarbete med Klarna erbjuder vi direktbetalning, kontokortsbetalning, delbetalning eller fakturabetalning. Klarna benämner denna betallösning för Klarna CheckoutI samband med att du gör ett köp via vår webbplats godkänner du Klarnas villkor.

All kommunikation och information angående betalning kommer till dig direkt via Klarna. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se – för information om just din betalning kontakta Klarnas kundservice.

Swish
Du som kund kan även välja att betala med Swish. Betalsättet förutsätter att du är ansluten till Swish samt har BankID säkerhetsapp. Vid betalning med Swish anger du ditt mobilnummer i kassan, därefter slutför du köpet genom att följa instruktionerna på skärmen.

Vid retur eller reklamation sker återbetalning via det betalsätt du angav vid köp.

Orderbekräftelse/Kvitto

Efter slutförd beställning på vår webbplats skickas en orderbekräftelse automatiskt till din angivna mailadress. Skulle det mot förmodan inte dyka upp en orderbekräftelse eller du har andra frågor, kontakta oss via info@fiffigaloppan.se. Orderbekräftelsen innehåller information kring din beställning samt innebär att ett bindande avtal mellan Fiffiga loppan och dig som kund har ingåtts.

Skulle en vara för tillfället inte finnas i lager eller helt enkelt vara slut, tar vi kontakt med dig som kund. Antingen sker då en återbetalning till dig automatiskt via valt betalningssätt eller väljer du att avvakta tills varan finns i lager igen.

Frakt/Leverans

Alla paket som skickas från Fiffiga Loppan levereras till din brevlåda via PostNords Varubrev. Skulle paketet mot förmodan inte få plats i din brevlåda levereras det vid din dörr eller i en påse utanför din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. Observera att leveransansvar upphör när paketet lämnats i brevlåda/vid dörr.

Vi förbehåller oss rätten att vägra bearbeta beställningar vid misstanke om bedrägeri. Alla försök till bedrägeri kommer att polisanmälas.

Ångerrätt/Retur/Byte

Du som kund har i enlighet med distansavtalslagen alltid 14 dagars ångerrätt vid köp på distans. Ångerfristen börjar löpa från den dag du eller en person på uppdrag av dig hämtar varan eller mottar den. Ångerrätten innebär att du har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka när du handlat via vår webbplats. Du har som kund rätt att öppna och undersöka din produkt men returneras en vara i försämrat skick kan en avgift dras från din återbetalning.

Vid nyttjande av ångerrätten är det du som kund som står för returkostnaden samt ansvarar för risken vid returfrakt (skada eller paket som försvinner). Vid en eventuell ånger eller retur ber vi dig att först ta kontakt med oss på info@fiffigaloppan.se, ange ordernummer samt vad som ska returneras.

Returer skickas till: Fiffiga Loppan Handelsbolag, Östra Mörbyvägen 6, 387 95 Köpingsvik. När vi mottagit din retur återbetalar vi beloppet för varan så snabbt vi kan, senast dock 14 dagar efter att vi mottagit din retur. Observera att vi inte återbetalar fraktavgiften.

Vi har dessvärre ingen möjlighet att genomföra ett byte utan du som kund är välkommen att lägga en ny order.

OBS! Produkter som är personligt tillverkade (napphållare med namn & produkter där ni önskat storlek/unikt mönster) innefattas inte av ångerrätten/retur/byte.

Reklamation

Innan en vara lämnar oss granskas den noga, skulle den ändå vara skadad eller felaktig när den anländer till dig åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Innan en reklamation måste du som kund ta kontakt med oss via info@fiffigaloppan.se. Meddelandet angående reklamation ska ha inkommit till oss så snart felet upptäckts eller inom skälig tid från att de upptäckts (2 månader). Lyckas vi inte åtgärda felet eller kan skicka en ny vara till dig, återbetalar vi dig för den skadade/felaktiga varan. Vi står för returkostnaden vid en godkänd reklamation.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om de visar sig att varan inte är skadad eller felaktig. Vid reklamation följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.